Διάλογος στο ΕΚ με την Επίτροπο Ανταγωνισμού Μ. Βεστάγκερ, σχετικά με τις αλλαγές του κανονισμού για λιμάνια και αεροδρόμια (ΒΙΝΤΕΟ)


Ο Αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και επικεφαλής της Ευρωομάδας του ΣΥΡΙΖΑ, Δημήτρης Παπαδημούλης, μίλησε εκ μέρους της Ευρωομάδας της Αριστεράς, στην Επιτροπή Περιφερειακής Ανάπτυξης (REGI) στο Ευρωκοινοβούλιο και στη συζήτηση Ανταλλαγής απόψεων με την Επίτροπο Ανταγωνισμού της ΕΕ, Μαργκρέτε Βεστάγκερ, με θέμα «Κανόνες περί κρατικών ενισχύσεων και Πολιτική Συνοχής». Απευθυνόμενος στην Επίτροπο Βεστάγκερ, ο Δημ. Παπαδημούλης είπε τα εξής:

«Κυρία Επίτροπε, σας καλωσορίζω. Υποστηρίζω τις αλλαγές του κανονισμού που προωθείτε για τα λιμάνια και τα αεροδρόμια γιατί πιστεύω ότι με την απλοποίηση, θα διευκολύνουν να δημιουργηθεί απασχόληση, επενδύσεις, να δουλέψουν μικρομεσαίες επιχειρήσεις και να αναβαθμιστούν οι υποδομές.

Αυτά έχουν ιδιαίτερη αξία για τη χώρα μου, την Ελλάδα που έχει εκατοντάδες νησιά. Και εκεί, τα λιμάνια και τα αεροδρόμια και τα περιφερειακά αεροδρόμια, έχουν ιδιαίτερη, ζωτική αξία για εκατομμύρια πολίτες, Έλληνες αλλά και τουρίστες, πολύ μεγαλύτερη απ’ ότι στην Αυστρία. Και γι’ αυτό νομίζω, ότι σε αυτή την προσθήκη των αλλαγών, θα πρέπει στα λιμάνια να συμπεριληφθούν και οι υποδομές χώρων για εμπορευματικές δραστηριότητες.

Να εξεταστεί η δυνατότητα να συμπεριληφθούν στις επιλέξιμες δαπάνες και οι κατασκευές υπερδομών στα λιμάνια, όπως π.χ. μεγάλοι γερανοί. Έτσι τα λιμάνια θα γίνουν πιο σύγχρονα και θα μπορέσουν να βοηθήσουν και το εμπόριο, αλλά και να συνδεθούν με τα τρένα – αν θέλουμε να έχουμε φιλοπεριβαλλοντική πολιτική στην πράξη και όχι στα λόγια.

Επίσης, πιστεύω ότι είναι ανάγκη να ολοκληρωθεί το πανευρωπαϊκό πληροφοριακό σύστημα ελέγχου των κρατικών ενισχύσεων. Η χώρα μου, η Ελλάδα, καταβάλλει εντατικές προσπάθειες για να ολοκληρώσει αυτή την εκκρεμότητα. Και νομίζω ότι και σε αυτόν τον τομέα, είναι κάτι που το ζητούν όλα τα κράτη μέλη, χρειάζεται να δούμε πάλι τις αναγκαίες απλουστεύσεις, προκειμένου να γίνει αυτό το σύστημα λειτουργικό.

Η ερώτησή μου λοιπόν, είναι αν εξετάζετε τη δυνατότητα κάποιων απλοποιήσεων, έτσι ώστε το πανευρωπαϊκό αυτό σύστημα που θα βοηθάει κι εσάς να ελέγχετε, να γίνει πιο λειτουργικό, πιο προσιτό».

Απαντώντας στον Δημ. Παπαδημούλη, η κα Βεστάγκερ είπε τα εξής:

«Όσον αφορά τους λιμένες. Είναι τόσοι πολλοί στην Ευρώπη… Δεν είναι όλα τα λιμάνια ανταγωνιστικά μεταξύ τους, κάποια λιμάνια είναι τοπικά και εξυπηρετούν τους τοπικούς αλιείς. Ένα τέτοιο λιμάνι, λοιπόν, δεν είναι ένα λιμάνι στο οποίο θα τηλεφωνήσει κάποιος για να σταματήσει όταν θα έχει κάποια υπερατλαντική μεταφορά. Αλλά υπάρχουν πάρα πολύ σημαντικοί, οικονομικής σημασίας λιμένες που είναι ανταγωνιστικοί μεταξύ τους. Και εδώ, κατά προτεραιότητα, υπάρχει μια πολύ μεγάλη προσπάθεια να είμαστε βέβαιοι ότι υπάρχει θεμιτός ανταγωνισμός, και να υπάρχει και το ιδιωτικό σκέλος του λιμανιού να πληρώνει επιχειρηματικό φόρο, όταν υπάρχει τέτοιος φόρος, και φυσικά, αυτά λαμβάνονται υπόψιν και γίνεται ξεχωριστός λογαριασμός για το τι είναι στη δημόσια σφαίρα και τι στην ιδιωτική.

Είναι πάρα πολύ σημαντικό να βεβαιωθούμε ότι τελικά θα υπάρχει, συν τω χρόνω, θεμιτός ανταγωνισμός. Αυτό το οποίο αλλάζει με τον νέο κανονισμό, είναι ότι επιτρέπουμε συγκεκριμένα συμφέροντα. Ίσως θα μπορούσε κάποιος να πει ότι έτσι θα επανοικοδομήσουμε την Ευρώπη. Αλλά το θέμα είναι να ρυμουλκηθεί. Αλλά μπορεί να βρεθείς να μην έχεις καν λιμάνι γιατί είναι πολύ ρηχά τα ύδατα για παράδειγμα. Υπάρχει πρόβλεψη λοιπόν και γι’ αυτό.

Όσον αφορά τα αεροδρόμια, εξετάσαμε πάρα πολύ προσεκτικά το θέμα. Η ουσία είναι ότι αυτό που επιτρέπουμε από τις νέες ενισχύσεις, είναι ελάχιστο. Επιτρέπουμε τα κράτη μέλη να αναλάβουν την ευθύνη. Προφανώς λοιπόν, ένα κράτος μέλος να μπορεί να πει ‘ναι αλλά εμείς δεν θα αναπτύξουμε τις αερομεταφορές γιατί υπάρχουν για παράδειγμα, κλιματικές ανησυχίες’. Αυτό είναι αρμοδιότητα του κράτους μέλους. Εμείς αυτό που προσπαθούμε να κάνουμε είναι να πούμε ότι ‘μπορείτε να το αποφασίσετε εσείς μόνοι σας, αλλά θα πρέπει να ακολουθήσετε τα ίδια κριτήρια με τα υπόλοιπα κράτη μέλη.

Και το έχουμε αυτό και στον γενικό κανονισμό, με τις εξαιρέσεις, που αφορά και τις περιοχές οι οποίες καλύπτουν και άλλα αεροδρόμια. Γιατί μπορεί να μην υπάρχει ανταγωνισμός για ένα μόνο αεροδρόμιο, αλλά ανταγωνισμός μεταξύ πολλών αεροδρομίων. Να έχουμε, για παράδειγμα, ένα πολύ μεγάλο αεροδρόμιο και άλλα πολύ μικρά τα οποία όμως βρίσκονται στην ίδια, ευρύτερη περιοχή, με αποτέλεσμα η κίνηση να μην δημιουργεί ανταγωνισμό – ακριβώς λόγω των διαφορετικών υπηρεσιών. Και όπως είπαμε, πρέπει να είμαστε πάρα πολύ ρεαλιστές σε αυτή την περίπτωση – όχι να βλέπουμε παντού ανταγωνισμό, επειδή είμαστε αρμόδιοι για τον ανταγωνισμό. να είμαστε πολύ συγκεκριμένοι, διότι ξέρουμε και τι σημαίνει το να υπάρχει απλώς δραστηριότητα κάπου. Εάν λοιπόν, θέλουμε να έχουμε διασύνδεση με τις αερομεταφορές, θα μπορούσε να γίνει και τέτοια εξειδίκευση».

 

Δείτε το βίντεο της συνομιλίας στο ακόλουθο link: https://youtu.be/DcEbVzLpp4g

 

Advertisements

Περί papadimoulis
Αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, Ευρωβουλευτής ΣΥΡΙΖΑ

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: