Γενικόλογη απάντηση Κομισιόν σε Παπαδημούλη για το Σκάνδαλο VolksWagen


PAPADIMOULIS, Dimitrios (GUE/NGL, GR) - EP Vice-PresidentΓενικόλογη απάντηση Κομισιόν σε Παπαδημούλη για το Σκάνδαλο VolksWagen: «Η υλοποίηση της Ευρωπαϊκής νομοθεσίας σχετικά με τα ιδιωτικά αυτοκίνητα είναι νομική υποχρέωση των εθνικών αρχών – Έχει ζητηθεί από την VW η αποζημίωση των πελατών της στα πρότυπα των ΗΠΑ».

Δημ. Παπαδημούλης: «Η VW οφείλει να εφαρμόσει το μοντέλο αποζημίωσης που εφάρμοσε και στις ΗΠΑ – Η Κομισιόν να σταματήσει να πετάει το μπαλάκι των ευθυνών μόνο στα κράτη-μέλη».

Το «μπαλάκι» στα κράτη μέλη πετάει με την γενικόλογη απάντησή της στην ερώτηση του Δημήτρη Παπαδημούλη η Κομισιόν, καθώς και άλλων Ευρωβουλευτών από ένα ευρύ πολιτικό φάσμα, αναφορικά με την προστασία των Ευρωπαίων ιδιοκτητών αυτοκινήτων VW, από το σκάνδαλο ρύπων που αποκαλύφθηκε πέρυσι.

Πιο συγκεκριμένα η Αρμόδια Επίτροπος Ε. Bienkowska, στην εξαιρετικά ασαφή απάντησή της, πετάει το μπαλάκι στα κράτη-μέλη ενώ σημειώνει ότι η Κομισιόν έχει ζητήσει από την VW να παρέχει βοήθεια στους πελάτες καθώς και αποζημίωση, στο πρότυπο που ακολουθήθηκε στις ΗΠΑ.

Ωστόσο, η Κομισιόν διαμέσου της Επιτρόπου υπογραμμίζει πως η νομοθεσία που αφορά τα ΙΧ είναι υπό την νομική υποχρέωση των εθνικών αρχών και ως εκ τούτου ζητά από τα κράτη-μέλη να προχωρήσουν στις αναγκαίες έρευνες.

Η Κομισιόν δηλώνει έτοιμη να βοηθήσει στην ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ των κρατών-μελών, όμως επιμένει ότι οι εθνικές αρχές είναι εκείνες που πρέπει να λάβουν μέτρα, προκειμένου να εφαρμοστεί η σχετική Ευρωπαϊκή νομοθεσία.

Η κατάσταση όμως είναι πιο σύνθετη, όπως συνομολογούν και οι εκπρόσωποι της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Ενώσεων Καταναλωτών, που επικεντρώνουν τα πυρά τους προς την Γερμανική Αρχή Ελέγχου, υποστηρίζοντας ότι πρέπει να επανεξετάσει τις λύσεις για την διόρθωση των αυτοκινήτων που επηρεάστηκαν από την συσκευή «απάτης» και να δημοσιοποιήσει τα αποτελέσματα.

Η δικαιολογία που χρησιμοποιεί η VW για να μην προσφέρει αποζημιώσεις τους Ευρωπαίους καταναλωτές, είναι ότι σε αντίθεση με τις ΗΠΑ, τα αυτοκίνητα μπορούν να διορθωθούν στην Ευρώπη χωρίς να απαιτείται μετακίνηση τους.

Το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών στην Ελλάδα στηρίζει τα παραπάνω και σημειώνει ότι αυτός είναι «ο μόνος δίκαιος τρόπος, ώστε η VW να αποκαταστήσει την συνεχιζόμενη ζημιά στους καταναλωτές».

Από την πλευρά του ο Αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Δημήτρης Παπαδημούλης σημειώνει πως «η αντιμετώπιση των ζημιωμένων ιδιοκτητών αυτοκινήτων VW οφείλει να είναι ίδια σε ΕΕ και ΗΠΑ και για αυτό τον λόγο η Κομισιόν οφείλει να αναλάβει πρωτοβουλίες προς αυτή την κατεύθυνση».


Ακολουθούν οι πλήρεις ερώτηση και απάντηση:

Θέμα: Αποζημίωση ιδιοκτητών αυτοκινήτων VW

Στις 28 Ιουνίου 2016, έληξε η προθεσμία που είχαν δώσει οι αρχές των ΗΠΑ στην Volkswagen,  προκειμένου να έρθει σε διακανονισμό με τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων και καταναλωτές, για τις ζημίες που υπέστησαν από τη χρήση των συσκευών «απάτης», που παραπλανούσαν τα συστήματα ελέγχου εκπομπών ρύπων.

Αναμένεται ότι το Ομοσπονδιακό Δικαστήριο του Σαν Φρανσίσκο θα επικυρώσει μια συμφωνία, που θα περιλαμβάνει αποζημίωση των ιδιοκτητών αυτοκινήτων, στις ΗΠΑ, μέχρι το ποσό των 10.000 δολαρίων, την επαναγορά από την εταιρία των συγκεκριμένων αυτοκινήτων και ένα πρόστιμο, για την κατασκευάστρια εταιρία.

Δεδομένου ότι οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, στην Ευρώπη, παραπλανήθηκαν, με τον ίδιο ακριβώς τρόπο όπως και οι ιδιοκτήτες, στις ΗΠΑ και οι Οργανώσεις Καταναλωτών, μέλη της η Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Ενώσεων Καταναλωτών (BEUC), σε Ιταλία, Ισπανία, Βέλγιο Αυστρία κ.ά. αποφάσισαν να ξεκινήσουν νομικές διαδικασίες εναντίον της Volkswagen,

ερωτάται η Επιτροπή:

  1. Ποιες κοινές πολιτικές προτίθεται να λάβει η Κομισιόν προκειμένου να στηρίξει τους Ευρωπαίους καταναλωτές ώστε οι πολίτες της ΕΕ να έχουν αντίστοιχη αντιμετώπιση από την VW με εκείνη που έχουν οι καταναλωτές στις ΗΠΑ;
  2. Με ποιον τρόπο προτίθεται να πιέσει η ΕΕ τη VW και σε ποια φάση βρίσκεται η διαπραγμάτευση της με την εταιρία;

Απάντηση από την Κομισιόν

Η Επιτροπή ζήτησε από την εταιρία VW να παρέχει βοήθεια στους πελάτες της κατά τη διάρκεια των ανακλήσεων, να κάνει όλες τις απαραίτητες επισκευές και να βεβαιωθεί ότι τα οχήματα συμμορφώνονται με το Ευρωπαικό πλαίσιο, χωρίς οποιαδήποτε αρνητική επίδραση στην απόδοση και την αντοχή τους, καθώς και να αποζημιώσει τους ευρωπαίους καταναλωτές, όπως έκανε και στις ΗΠΑ. Κατά τη διάρκεια συνάντησης με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο (CEO) της Volkswagen στις 21 Ιανουαρίου 2016, η εταιρία κλήθηκε και πάλι να αναζητήσει με ποιούς σχετικούς τρόπους θα αποζημιώσει επαρκώς τους καταναλωτές.

Ωστόσο, η επιβολή της νομοθεσίας για τα αυτοκίνητα στην ΕΕ αποτελεί νομική υποχρέωση των εθνικών αρχών. Η Επιτροπή κάλεσε τα κράτη μέλη να προχωρήσουν στις απαραίτητες έρευνες και να υποβάλουν σχετική έκθεση. Η Επιτροπή διευκολύνει την ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ των κρατών μελών και την υποστήριξη των ερευνών τους με μια κοινή μεθοδολογία. Οι εθνικές αρχές πρέπει να λάβουν τα κατάλληλα μέτρα για να διασφαλίζουν ότι τα οχήματα που εισάγονται είναι σύμφωνα με την νομοθεσία της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένων όλων των απαιτήσεων για τις εκπομπές καυσαερίων.

 

Advertisements

Περί papadimoulis
Αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, Ευρωβουλευτής ΣΥΡΙΖΑ

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: